top of page

צמחי מרפא וכאבי וסת

כשכואב לנו, אנחנו רוצות ליצור לעצמינו כלים פיזיים ונגישים לתמיכה מיידית. כלים שיעזרו לנו להתמודד עם הכאב ולהפחית אותו, תוך שמירה על חיבור עם עצמינו והכנסת חומרים טבעיים ובלתי מזיקים לגופינו.


אחת המתנות הגדולות שקיבלנו מהטבע היא צמחי המרפא. צמחי מרפא הינם צמחים בעלי חומרים פעילים עוצמתיים העובדים בשיתוף פעולה עם הגוף ובעלי השפעה רפואית גופנית, נפשית ואנרגטית.


נשים וצמחי מרפא היו מחוברים מאז ומעולם. בתרבויות הקדומות, הנשים היו בתפקיד המרפאות של הקהילה. הן היו בעלות ידע נרחב בצמחים ובטיפול טבעי והכירו בכוחות הריפוי שלהם - הרבה לפני המדע. עם השנים והפיכת תחום צמחי המרפא לרפואי, צמחי המרפא זכו להוכחות קליניות ומחקריות רבות. מה שהנשים המרפאות ידעו בזכות חיבור ישיר והקשבה לאדמה ולקהילה, המדע בא והוכיח.

השילוב בין הידע המסורתי לבין הידע המודרני מאפשר לנו להכניס את הצמחים לחיינו בצורה המדויקת והתומכת ביותר.


איך לשלב את רפואת הצמחים בזמן הווסת שלנו? בזמן הווסת, נוכל להיעזר בצמחי מרפא משככי כאבים, נוגדי עווית (מרפים), מזרימי דם, מזינים, מרגיעים, מרוממים ומחזקים. את חלק מהצמחים ניתן לגדל/ללקט בהתאם לעונות השנה ואת חלקם ניתן להשיג בבתי טבע או בחנויות מיוחדות. ניתן לשלב צמחי מרפא בזמן הווסת דרך חליטות לשתייה, שמני עיסוי לרחם, שמנים אתריים, מיצוי באלכוהול ובמים (טינקטורה), כריות חימום עם צמחים, מעטפות אגן עם צמחים ועוד.. כל הצורות האלו מאפשרות לנו להעמיק את החיבור והנוכחות בגוף, יחד עם קבלת תמיכה פיזית ונפשית מיידית.

הצורה הביתית והקלה ביותר לשימוש בצמחי מרפא היא הכנת חליטה לשתייה. חליטה הינה למעשה שיטת מיצוי של הצמח במים רותחים – מה שאנחנו קוראות לו 'תה'. בשיטת המיצוי הזו החומרים הפעילים, הויטמינים והמינרלים של הצמחים עוברים אל תוך המים וכך מגיעים אלינו. שיטה זו נגישה, קלה להכנה, טעימה וזולה למדי. ניתן לקנות חליטה תומכת מצמחי מרפא לזמן הווסת דרך האתר - חליטת ירח


רוצה להכין בעצמך? משתפת אותך במתכון:


חליטת ירח

חליטת ירח לתמיכה בזמן הווסת ושחרור כאבים - מתוך "נגה חכמה נשית"

  • מנטה חריפה 25% - מאלחשת, נוגדת עווית, טובה לכאבי בטן, גזים וכאבי וסת

  • מרווה 15% - ממרכזת, עוטפת, מחברת פנימה, מאזנת הורמונלית נשית

  • מליסה 15% - משפרת מצב רוח, מרגיעה, נוגדת עווית, מחברת לירח ולמרכז הפנימי

  • עלי פטל 10% - מחזקים את הרחם והאגן, מלמדים כיווץ והרפייה נכונים, תנועה בין איסוף לשחרור

  • שומר 10% - מפיג גזים, מניע, מאזן הורמונלי נשי עדין, מביא מתיקות והרמוניה לתערובת

  • קינמון 10% - עוזר להניע את הדם, מחמם, משמח, מתיקות ועומק

  • סרפד 10% - מחזק ומזין את הגוף, עשיר בויטמינים ובמינרלים, עשיר בברזל, נוגד דלקת

  • זוטה 5% - מרגיעה, מרוממת מצב רוח, נוגדת עווית, מחברת בין שמיים וארץ


ערבבי בקערה את כל הצמחים שברשימה בצורתם המיובשת, עד שנוצרת תערובת אחידה. אחסני את התערובת שנוצרה בצנצנת זכוכית אטומה במקום יבש וחשוך. בכל פעם שתרצי להכין לעצמך את החליטה, שימי כף גדושה מן התערובת בכחצי ליטר מים רותחים. תני לתערובת לשבת במים ולהתמצות אל תוכם כרבע שעה לפחות. סנני ושתי לאורך היום. מומלץ לשתות כליטר חליטה (שתי כפות תערובת) בכל יום מימי הווסת.



מחפשת פיתרון טבעי ופשוט לכאבי הווסת שלך? כזה שישמור על החיבור שלך לגופך ויפעל יחד איתו?

מארז ירח לזמן הווסת - מארז הכולל שמן לעיסוי רחם עצמי + חליטת ירח מצמחי מרפא. לתמיכה, חיזוק, שיכוך כאבים וחיבור בזמן הווסת. 100% רכיבים טבעיים ואיכותיים, נרקח בעבודת יד ולב, בהשראת דרך האישה החכמה.










* להכנת תערובת צמחים מותאמת אישית, מומלץ להיעזר באשת מקצוע כמו הרבליסטית, גינקוסופית או אישה חכמה אחרת

* כל המידע על הצמחים אינו התוויתי ואינו רפואי. המידע אינו מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה או הוראה או עצה לשימוש או שינוי או הורדה של תרופה כלשהיא ואין בו תחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר. הכתוב אינו מהווה המלצה רפואית מוסמכת.

bottom of page