top of page

כל מה שצריך לדעת על תחתוני וסת

תחתוני וסת נכנסו לחיי לפניי שנתיים בסך הכל וכבר הספקתי להתאהב. כששמעתי על הקונספט, הוא עוד היה חדש בתודעה ולא מוכר כמעט בכלל כאן בארץ. בזמנו הייתי משתמשת בגביעונית כאמצעי הספיגה היחיד שלי ואהבתי אותה (ועודיני אוהבת) מאוד, ועדיין, הסתקרנתי לבדוק עוד אפשרויות ורציתי לבחון את המוצר החדש והמעניין הזה - תחתוני וסת. אז מה זה בכלל? מדובר בתחתונים שהם תחתונים לכל דבר ועניין! תחתוני הווסת בנויים עם שכבת בד מיוחדת, פטנט טכנולוגי, אשר סופחת את הנוזלים אל תוכה ונועלת אותם שם- כך שאין דליפות או תחושת רטיבות. השכבה הזו דקה יחסית ושלא כמו תחבושות, כמעט בלתי מורגשת. כמו מגוון התחתונים הקיימים בשוק - כך מגוון תחתוני הווסת: בקיני, בוקסר, היפסטר, גזרה גבוהה ואפילו חוטיני. לכל חברה יש דגמים, צבעים ומאפיינים שונים.

כמה זה באמת סופג? תחתוני הווסת מגיעים בכל מיני דרגות ספיגה, כך שתוכלי להתאים את התחתונים לעוצמת הווסת שלך. ישנם תחתונים המתאימים לספיגה של דימום כבד ולמקסימום של 24 שעות ספיגה.

למה אני אוהבת אותם?

  • רב פעמיים - טובים לסביבה ולאמא אדמה. מוצרי ספיגה חד פעמיים מייצרים תרומה משמעותית לפליטת גזי החממה, הזיהום והרעלת מקורות.

  • מחזיקים מעמד לשנתיים-חמש שנים - חיסכון מצטבר של אנרגיה וכסף. קונה ולא צריכה לחשוב על לקנות כל חודש מלאי מחדש.

  • נוחות- פשוט ללבוש תחתונים. ישנם מגוון חברות ודגמים כך שניתן למצוא את הגזרה והחברה הנוחים לך ביותר.

  • ללא כימיקלים וחומרים הפוגעים בבריאות הפות - טמפונים ותחבושות רגילים מכילים חומרים מלבינים וכימיקלים הפוגעים באיזון הטבעי של הפות. טמפונים אף עלולים לגרום ליובש ואי נוחות בנרתיק ואף להתגברות הכיווצים וכאבי הווסת.

  • חיבור לרחם - התחתונים מאפשרים לנו לתרגל יחד איתם התרוקנות מודעת של הדם, להרגיש מתי הוא מתחיל להשתחרר ומאפשרים לווסת להשתחרר בטבעיות החוצה מהרחם

  • אמצעי חיצוני - לפעמים הדבר האחרון שבא לנו בזמן הווסת זה לשים משהו בפנים

  • ספיגה טובה - ישנם דגמים בעלי ספיגה משמעותית שיכולה להחזיק ל12-24 שעות

תחתונים של מודיבודי

איך משתמשות בהם? לובשות בדיוק כמו שלובשות תחתונים. לאחר שימוש, שוטפות אותם תחת זרם מים קרים וסוחטות עד שכל הדם יוצא. ניתן להוסיף לכביסה הידנית למטרת ניקוי אבקת כביסה, סבון, הידרוסול מטהר או שמן אתרי עץ התה ולבנדר. לאחר הכיבוס יש לתלות את התחתונים עד ייבוש מלא ואז ניתן להשתמש בהן שוב! בסוף הווסת מומלץ להכניס את כל התחתונים למכונת כביסה עם בגדים רגילים. מומלץ להשתמש בתוכנית העדינה ביותר שקיימת. אין להשתמש בכביסה במרכך או במסיר כתמים. אין לייבש במייבש.

כמה תחתונים מומלץ לקנות? אם את רוצה להסתמך עליהם כאמצעי ספיגה יחיד / עיקרי, הייתי ממליצה לקנות 3-4 תחתונים. בקיץ הן מתייבשות מהר מאוד אך בחורף לפעמים לוקח להם יום-יומיים. 3-4 זוגות מחוויתי דואגות לכך שתמיד יהיה לך זוג יבש ומוכן ללבישה. יכול להיות שתעדיפי להזמין יותר ולהתנסות בדגמים ובדרגות ספיגה שונות, או דווקא להתחיל עם פחות ולראות אם את בכלל מתחברת למוצר. את יודעת אותך.


אוקי, ומה המינוסים?

  • התעסקות - תחתוני הווסת דורשים כביסה (שיכולה להיות גם ידנית ופשוטה) אחרי כל שימוש

  • זמן ייבוש - בחורף לוקח לתחתונים זמן להתייבש

  • מפגש עם הדם - בהתחלה יכול להיות מרתיע ולהפגיש עם כל מיני אמונות כמו זה שהדם מגעיל/מסריח/מביש/מלוכלך ועוד. זה הוא פתח ליצור אמונות חדשות, לפגוש אותו מקרוב ולגלות שהשד לא כזה נורא. מפגש עם הדם יכול ללמד אותנו הרבה על הבריאות הכללית והבריאות הנשית שלנו ולחבר אותנו לעצמינו. הדם עצמו הוא חומר מזין ומקודש אשר משתחרר מגופך וניתן אף לעשות בו שימושים שונים

  • הוצאה חד פעמית משמעותית יחסית - זה מרגיש הרבה בהתחלה, אבל מהחוויה שלי ושל נשים נוספות זה לגמרי משתלם עבור הנוחות והבריאות שלנו ובסופו של דבר אפילו יכול לחסוך כסף

  • ריח - החברות השונות מצהירות כי התחתונים לוכדות ומנטרלות גם את הריחות, אבל תשאלי כל אישה שהשמשה בהן והיא תגיד שאין כך הדבר. למרות שהן יכולות לספוג ליום שלם, כבר אחרי חצי יום אפשר להריח ריח לא נעים מהן. הריח הוא של דם שהתחמצן - לנוזל הווסת בפני עצמו אין שום ריח רע, ואפילו להפך, אך כשהוא בא במגע עם האוויר ולחות ויושב שם לאורך זמן, מתחיל תהליך של חימצון שמפריש ריח לא נעים. מה שאפשר לעשות זה להחליף לזוג אחר או פשוט להיות בסדר עם זה :)


תחתוני וסת של טינקס

איפה ובכמה קונות? ניתן למצוא את תחתוני הווסת בחנויות אונליין שונות. הגדולות שבהן הן מודיבודי (עם אתר בעברית), טינקס ופלוקס. בחודש האחרון גם אמריקן איגל הוציאו בישראל תחתוני מחזור והן הרשת הפיזית היחידה שאני מכירה נכון להיום שמוכרת אותם בחנות.

מחיר: המחיר משתנה לפי גזרה ורמת ספיגה ועומד על כ- 100- 200 ש"ח לתחתון.



בנימה אישית, מרגש אותי שתחתוני הווסת הופכות ליותר ויותר מוכרות ונפוצות. הן שינוי מרענן בממלכת "הטמפונים והתחבושות" שכולנו היינו שבויות לה במשך שנים כאפשרות יחידה ומהוות מוצר שתומך בבריאות הנשית שלנו, בבריאות האדמה ובחיבור שלנו לעצמינו. תחתוני הווסת יכולות לתמוך בך לחוות את הווסת ביותר קלות, נעימות ובפחות כאבים ואף לחבר אותך בצורה עמוקה יותר לזמן זה. ועל זה אני רוצה לאמר - תודה. הללויה.


במידה ויש לך שאלות נוספות בכל הנוגע לאמצעי ספיגה, מחזוריות נשית וזמן הווסת, אני כאן בשמחה ובאהבה.

Comentarios


bottom of page